BeWaRe Of mIsHaKuLz-
ArE yOu CoOl EnOUgH??







..::MISHA KULZ IN DA HOUSE::..




Nama Penuh Aku :Misha Kulz Anak Guyut A.K.A. Anak Antu..
Lahir Kat :Jap Aku Tanya Mak Aku..
Bila Lahir :Setahun awal darik kooo...
Tinggal Kat :Kat Atas Bumi ALLAH S.W.T.
Status aku :Masih Berkahwin...

..::MiShA kUlz FoRum::..






..::KoLeKsI gAmBaQ::..














..::LiVe TaG bOaRd::..
   

<< December 2017 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
 01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31



.: LinKKaN saYer!!:.





..::Kata Hikmah::..


"Jika Albert Einstein dengan persamaannya,
Jika Sir Isaac Newton dengan hukum daya &
gravitinya,
Jika Neil Amstrong dengan pengembaraannya ke bulan,
Jika Abraham Bell dengan telefon rekaannya,
Jika hari ini Shah Rukh Khan dengan kemachoannya,
Jika hari ini Orang Barat menakluki dunia,

Namunpun begitu, kita semua jauh lebih hebat
berbanding mereka dengan nilaian IMAN & ISLAM
yang tiada tolok bandingnya.
Dengan nikmat ini juga, kita semua dapat
merasakan suatu kemanisan di sudut hati.
Menjadikan kita semua adalah UMAT YANG TERBAIK."



FeBeReT wEbSiTe... :.


.::LiRiK pEbErEt.::



Diana Ross-I wiLl SuRvIvE


At first i was afraid
I was petrified
Kept thinking i could never live without u by my side
But then i spend so many nights
Just thinking how u did me wrong
I grew strong
And i learned how to get along

And so you're back
From outer space
I just walk in to find u here
with that sad look upon your face

I should have change that stupid lock
I should have made u're leave you key
If i have known for just one second
U will be back to bother me

Go on now go
Walk out the door
Dont turn around
Coz u're not welcome anymore
Weren't u the one who tried to hurt me with goodbye
U think i'm crumble
U think i'll lay down and die
oh no not i..
I will survive
As long as i know how to love
I know i still alive
I've got all my life to live
I've got all my love to give
I will Survive...I will Survive...
hey...heyyyy

It took all the strength
I had not to fall apart
Kept trying hard to mend the pieces of my broken heart
And i spent so many nights
Just feeling sorry for my self
I used to cry
Now i hold my head up high

And u see mee
Somebody new
I'm not that chained up little person still in love with u
And so u felt like dropping in
And just expect me to be free
Now i'm saving all my loving
For someone who's loving me


Hetty Koes Endang-Melodi perpisahan


Apa erti titis air mata
Di depanku menangis tersentuh
Hapuskan saja...
Tinggalkan diriku..
Kalau itu yang engkau maksudkan..

Bila ada pilihan yang lain
Ku harap kau jujur di hatim
Biarkan saja
Aku memaklumi
Kalu itu yang engkau mahukan

Wajahmu tampan
Semua orang tahu
Tak mungkin kau pilih diriku
Dan kini antara kita berdua
Belum ada ikatan yang pasti

Lupakan sayang..
Kenangan lama
Hanya satu pintaku padamu
Simpan di hati
Simpanlah sayang
Cintaku yang tulus dan suci..





Misha Kulz Web Poll

M
I
S
H
A

K
U
L
Z

W
E
B

P
O
L
L
Berapa kali ko mandi dalam sehari?

sekali jek
dua kali kalau ingat nak mandi
tiga kali sebab badan spesis tengit
lapan kali sebab memang boring2 suka mandi
tak mandi langsung sebab tak suka bazir air
ikut mood



If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed



Friday, August 05, 2005
TUNANG MAWI


sape nie?..niela tunang mawi..huhu...seiras jekkk


Posted at 02:46 pm by misha_kulz
kOmeN lErR  

Friday, July 29, 2005
ANGIN,AIR DAN NAMA BAIK

Alkisah pada suatu ketika dahulu, Angin, Air dan Nama Baik berjalan bersama-sama.

Angin, datang terburu-buru seperti orang yang sedang marah. Melompat-lompat dan menendang debu di sana sini. Air berjalan dalam bentuk seorang puteri. Ia selalu membawa kendi ditangannya, menitiskan beberapa air di atas tanah sekitarnya. Nama Baik hadir dalam bentuk seorang pemuda yang tampan dengan sikap-sikap yang baik, namun sedikit pemalu.

Mereka saling menyukai, meskipun sangat berbeza di antara satu sama lain. Ketika mereka harus berpisah, mereka bertanya, "Bila kita dapat bertemu untuk berjalan bersama lagi?"

Angin menjawab, "Engkau boleh menemui aku di puncak gunung-gunung atau melompat-lompat di sekitar kakimu. Meniup debu ke mana-mana kamu pergi."

Air berkata, "Aku juga akan selalu ada disekitarmu. Kamu boleh pergi ke laut atau ke sungai, bahkan ke dapur, untuk menemuiku."

Nama Baik tidak mengatakan apa-apa.

Angin dan Air bertanya,"Nama Baik, bila dan dimana kita akan bertemu lagi?"

Nama Baik menjawab, "Kamu tidak akan bertemu aku lagi di mana pun. Sesiapapun yang telah kehilangan aku sekali , takkan pernah dapat memperolehi aku lagi."

Moral: Kita perlu sentiasa menjaga maruah dan nama baik diri kita dan keluarga. Kerana jika sekali kita kehilangannya, amat sukar untuk kita memperolehinya sekali lagi.

Posted at 03:16 pm by misha_kulz
kOmeN lErR  

Kiamat hampir dekat..!!!

1) Penaklukan Baitulmuqaddis. Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan salah 1 diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." - Sahih Bukhari ~ dah jadi dah...

2) Zina bermaharajalela. "Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang." - Sahih Muslim ~ dah nampak dah...

3) Bermaharajalela alat muzik. "Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan & perubahan muka". Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab: "Apabila telah bermaharajalela bunyian(muzik) & penyanyi˛ wanita" - Ibnu Majah ~ S'pore Idol, Malaysian Idol, Akademi Fantasia, Anugerah˛...

4) Menghias masjid & membanggakannya. "Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid" - Riwayat Nasai. ~ memang dah nampak dah...

5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak baik. "Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan & perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalam tetangga." - Riwayat Ahmad dan Hakim. ~ ada anak tak mengaku ada mak/bapak pasal malu...

6) Ramai orang soleh meninggal dunia. "Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang2 yang baik& ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yang hina & buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran" - Riwayat Ahmad ~ boleh kira berapa jer para ulama' yg tinggal...

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat. "Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka'(orang yang bodoh & hina). Maka orang yang paling baik ketikamitu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia" - Riwayat Thabrani ~ George Bush, Ariel Sharon....

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja. "Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja." - Riwayat Ahmad ~ jiran sesama islam pon tak bertegur sapa...

9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang. Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. "Di antara anda˛ telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian˛ wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang". ~ fesyen zaman skarang (tube, spaghetti strap, g-string etc.)...

10) Bulan sabit kelihatan besar. "Di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit." - Riwayat Thabrani ~ tak caya gi tengok...

11) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita. "Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu" - Sahih Muslim ~ try baca akhbar2 & majalah˛ yg popular skarang nie...

12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar."Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu & disembunyikan kesaksian yang benar." -Riwayat Ahmad ~ tengok kes peperangan Iraq...

13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai. "Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput & sungai˛" - Sahih Muslim ~ Dubai dah turun salji... Mina dah kene banjir...

Dari Abdullah bin 'Amir r.a., Rasulullah s.a.w.bersabda: "Sampaikanlah pesanku biarpun 1 ayat..."

Posted at 12:43 am by misha_kulz
kOmeN lErR  

Next Page